Shopping på en dålig dag.

Idag har varit en lång dag. Den började med ett samtal från en kille på jobbet. Som var i en annan butik och jobbade och inte hade en tanke på att jag kanske var ledig idag. Tycker att sånt är skitjobbigt. Jag vill verkligen inte tänka på jobbet eller ens bli påmind av det när jag är ledig. Är ganska löjligt kanske men det är viktigt för mig.
Efter det kom det ett sms från våran sommarjobbare som inte heller hade en tanke på att jag kunde vara ledig och skrev massa saker osm jag måste fixa imorgon när jag kommer till jobbet. Blä!

Blev på så dåligt humör av dom små skitsakerna så jag åkte till stan och shoppade loss. Blev en stickad tröja som passar bra nu när det börjar bli lite kallare tyvärr.
Sen hade jag fått presentkort på Granit när jag fyllde år som jag shoppade för.
Det blev en nyckeltavla och en nättavla som jag hängde alla örhängen på. Har en hel del och inte haft nån ordning på dom alls. Sakerna kan ni se på bilderna jag mmsade upp innan. Vet inte hur jag ska få in dom bilderna i ett inlägg istället för var och en för sig. Så teknisk är jag inte..
Det blev även köpt en fin korg att ha lite värmeljus i, en arkivbox att sortera räkningarna i och lite olika doftljus.
Det är så kul att ha presentkort och bara gå och välja saker.

När jag kom hem från stan så var det jättekul att fixa med alla saker jag hade köpt och sätta upp dom på väggarna. Sorterade alla papper jag hade i olika pärmar och liggandes lite här och var. Skönt att få det gjort!

Sen nu på kvällen har jag lagat en god middag till mig själv och bara njutit av att vara ledig.
Jag tro jag vet hur jag vill ha det här hemma nu också! Har tänkt att måla om överallt och sätta upp en fondvägg i vardagsrummet. Gick förbi färghandeln som ligger i mitt hus idag och såg att odm hade fått in bohemiska tapeter. Skitfina!! Har sett som varje gång jag har gått förbi där senaste tiden men först idag gick det upp för mig att det är sånna jag vill ha!
Jag hoppas pappa kan hjälpa mig att komma igång med det nästa helg så kan jag ägna min minisemester åt att göra om. Måla borde jag klara av själv va? Annars får jag tvinga hit nån kompis som får hjälpa mig lite. Får locka med nybakat. Köpte en ny kokbok i helgen med bara muffins ovh kakor :)
Å vill måla och fixa nuuu!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Förstår vad du menar med jobbet.

Spelar ingen roll hur mycket man gillar sitt jobb, men när man är ledig är man ledig.

Då vill man inte ha massa samtal ifrån/om jobbet.



Skönt att du kunde shoppa loss lite :D

2010-08-13 @ 01:17:35
URL: http://nathaliestankar.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0