Skäms lite

Jo jag skämt faktiskt lite över hur skönt jag tycker det är att vara hemma. Bara jag. Och samtidigt som jag tänker det så tycker jag att det låter väldigt konstigt. Varför ska jag skämmas för det? Det är jag väl förtjänt av?
Det var ju faktiskt en väldigt lång period då jag inte hade nån egentid alls. Ett halvår i spanien, en sommar i varberg när jag jobbade eller umgicks med killen och sen ett år i stockholm med två olika sambos.
Så nu kanske det inte är konstigt om jag tycker det är skönt.
Men samtidigt kommer ju tankarna om hur man nånsin ska träffa nån om jag bara vill va hemma?
Vill jag träffa nån just nu egentligen?
Många funderingar blir det.

Ikväll har jag iaf ännu en myskväll med mig själv och katterna. Håller på att kolla igenom veckans Idolavsnitt på tv4play. Har tagit ett långt varmt bad och hade datorn på pallen brevid så jag kunde kolla samtidigt.

Idag var en bra dag på jobbet. Jag är nöjd. Jag mådde inte alls bra igår och var nära panikångest för lite grejjer på jobbet men så pratade jag med min mamma. Världens bästa mamma! Hon påminde mig om att jag inte ska lägga min energi på folk som inte förtjänar den.. Man ska ta hand om den positiva energi som man har. Vissa dagar är det inte så mycket och då är den ju extra dyrbar.
Så ikväll känns det bättre inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: elizabeth

Det är väl aaaasskönt att vilja vara hemma och ha det gött. Hade också en sån period för ett tag sen och då är det ju bara att stanna hemma då. Du hinner nog gå ut tids nog. Killar kan du ju träffa när du handlar mat. På nätet =)



Din mamma har rätt. Spara din energi till de som har nåt att tillföra. Alla andra är fel.



Puss och kram världens bästa!!

2010-09-11 @ 23:01:32
Postat av: Nathalie

Man behöver vara själv ibland.

Bara få vara lite ego.

Och du, du kommer hitta någon fin kille så småningom.

2010-09-12 @ 18:14:33
URL: http://nathaliestankar.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0